Meestgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen stuur ons dan een mail of bel ons met je vraag op +31 (0) 854018424.



Bestellen en Verzenden

Nederland: Gratis


Belgie: 6,95 en Gratis vanaf €60,00 (verzekerde verzending incl. track & trace code)


Duitsland: 6,95  (verzekerde verzending incl. track & trace code)


Luxemburg: 7,95 (verzekerde verzending incl. track & trace code)


Frankrijk: 9,95 (verzekerde verzending incl. track & trace code)

Wij verzenden standaard naar Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk. Maar het is uiteraard ook mogelijk naar een ander land te verzenden. Vraag ons naar de juiste verzendkosten via mail.

1 tot 2 werkdagen is ons streven. Mocht dit door omstandigheden niet lukken is de maximale verzendtijd 5 werkdagen. Soms is het gewoonweg te druk of zijn de stickers te complex en daarom houden wij een maximale verwerkingstijd van 5 werkdagen aan. 

Neem ten allen tijden contact met ons op voor je artikelen wilt retourneren, via mail of bel ons op +31 085 4018424. Stuur nooit zonder overleg producten retour! En wil je graag voor je iets koopt zeker weten of je het kan retourneren en weet je na het lezen van onderstaande niet zeker of het product dat jij op het oog hebt wel of niet onder ons retourbeleid valt? Neem dan voor je aankoop contact met ons op dan kunnen wij je vertellen of dit product hier onder valt.


Welke producten mag je retour sturen?

  • Producten zonder applicatielaag: Bijvoorbeeld full color stickers welke uit 1 geheel bestaan. Denk hierbij aan full color autobloemen en kinderstickers. Ook krijtstickers hebben in de meeste gevallen geen applicatielaag.

Welke producten komen niet in aanmerking om retour te sturen?

  • Op specificatie gemaakte producten: Hieronder vallen producten met een afwijkende maat, vorm of kleurensamenstelling dan standaard aangeboden in onze shop. Dit geldt ook voor producten waarin bijvoorbeeld een naam, zelf gekozen tekst of een zelf opgegeven getal voorkomt.
  • Zakelijke bestellingen: Deze vallen niet onder het consumentenrecht en de wet 'koop op afstand.'
  • Producten voorzien van applicatielaag: Deze dienen binnen enkele weken geplakt te worden en zijn vanwege de 'houdbaarheid' uitgesloten van het herroepingsrecht.
  • Gespiegelde producten: Indien de sticker in een gespiegelde vorm besteld is.
  • Wrapfolie & knifeless tape: Wrapfolie wordt speciaal besteld bij onze leverancier in de door jou gekozen lengte en afmeting en kleurcode. Het is voor ons niet mogelijk te controleren of je stiekem toch een meter van de knifeless tape gebruikt hebt.

Kosten en terugbetaling van retouren:

  • Terugbetaling: Na ontvangst en controle van het retour gestuurde product storten wij binnen 14 dagen het volledige aankoop bedrag terug op je rekening. Eventueel betaalde verzendkosten betalen wij ook terug indien de complete bestelling geretourneerd wordt.
  • Retourkosten: De kosten voor het retour sturen worden niet door ons vergoed en zijn voor eigen rekening.

Voorwaarden voor retourneren:

  • Zichttermijn: Voor producten waarbij het retourrecht van toepassing is geldt een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst. Binnen deze periode kun je contact met ons opnemen indien je het product retour wilt sturen.
  • Retourzending: Indien wij akkoord gaan met het retourneren heb je 14 dagen de tijd het product naar ons op te sturen. Let op, wij zijn niet aansprakelijk voor het zoekraken of beschadigen van de zending tijdens het retour proces.
  • Acceptatie: Stuur nooit zomaar producten retour maar neem altijd eerst contact met ons op. Indien het product onder het retourrecht valt kunnen wij de instructies voor het retourneren doorgeven.
  • Conditie: Overbodig om te melden, maar het product moet in originele staat, ongebruikt en onbeschadigd geretourneerd worden.
  • Herroepingsformulier: om gebruik te maken van het herroepingsrecht dien je vooraf onderstaand formulier in te vullen en naar ons toe te sturen.

Download hier ons herroepingsformulier.

Is er iets mis? Verkeerd geleverde stickers, stickers die ontbreken, de stickers zijn beschadigd? Neem dan contact met ons op via mail of bel ons op +31 085 4018424. Indien het gaat om verkeerd geleverde stickers of het ontbreken van stickers, dan worden deze uiteraard nagestuurd. Indien het gaat om een fout in het product, zullen wij je vragen een foto te sturen van het probleem zodat wij kunnen beoordelen wat er mis is gegaan. Indien het inderdaad om een fout onzerzijds gaat zullen we deze uiteraard direct corrigeren. Het is in geen geval nodig het product terug te sturen.

Kijk altijd eerst even in je spambox. Hotmail gebruiker: controleer ook je prullenbak. Staat de mail daar niet in dan is de kans groot dat het ingevulde email adres niet correct is. Na het plaatsen van een bestelling verstuurt ons systeem namelijk automatisch een orderbevestiging. Neem contact met ons op via mail of bel ons op +31 085 4018424 zodat wij het email adres kunnen aanpassen. Het is van belang dat wij het correcte email adres hebben aangezien je ook een mail krijgt met de verzendgegevens zodra het pakket wordt aangeboden bij PostNL.

De meeste stickers worden verstuurd in een vierkante verzendkoker. Stickers van 20 x 30 cm of kleiner worden per stevige kartonnen envelop verstuurd.

In sommige gevallen is dat zeker mogelijk! Stuur ons een mail, vertel ons wat je precies wilt bestellen (artikelnr, afmeting, kleur, aantal etc.) en wij geven je een scherpe prijs!

Betalen

Je kunt bij ons betalen met de volgende betaalmethoden. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden:





IDEAL

Paypal

Overschrijving

MisterCash

SoFort Banking

Maestro

Visa

Mastercard

Wanneer de betaling mislukt is dan betekent dit dat wij wél de bestelling hebben ontvangen met bijbehorende gegevens maar dat wij geen betaling hebben kunnen verwerken. Wij bieden je dan de volgende mogelijkheden, zodat je jouw bestelling alsnog snel in huis hebt:

  • Na de mislukte betaling ontvang je automatisch van ons een bevestigingsmail met hierin de benodigde gegevens voor een overschrijving. Je kunt het bedrag dan zelf overmaken en wij versturen de bestelling zodra het bedrag op onze rekening is bijgestort.
  • Wij annuleren jouw bestelling en je kunt zelf op onze website een nieuwe bestelling plaatsen en betalen. Neem hiervoor contact met ons op via mail of bel ons op +31 085 4018424

Ja dat kan. Voor particulieren berekenen wij 2,95 voor deze service. De volgende voorwaarden zijn hierbij van toepassing:

  • minimum orderbedrag van 15 euro, 
  • adres in Nederland
  • betaaltermijn van 14 dagen

Bekijk de uitgebreide betalingsvoorwaarden voor 'betaal na ontvangst'


Wil je zakelijk op factuur bestellen?

Bekijk de voorwaarden voor bestellen op factuur

Bestel de gewenste producten en ga via het winkelmandje rechts bovenaan de pagina naar afrekenen. Hier zie je het invulveld: 'heb je een kortingscode'. Daar vul je de kortingscode in die staat op je kadobon of die je gekregen hebt via een andere bron. Dan druk je op kortingscode inwisselen en de korting wordt verrekend.

Zakelijk bestellen

Zakelijke klanten kunnen op rekening bestellen. Hiervoor hebben wij de volgende gegevens nodig via mail:

  • een aanvraag geplaatst via het bedrijfsemailadres. Aanvragen via privé adressen (gmail, hotmail, etc) worden niet geaccepteerd.
  • factuuradres en het afleveradres met een t.a.v. vermelding
  • uw exacte bestelling (screenshot winkelwagentje of duidelijke omschrijving incl. artikelnummer, aantal, kleur en eventuele opties.)
  • eventuele extra informatie die op de factuur vermeld moet worden (inkoopnummer, etc.)

let op: zakelijke bestellingen, en bestellingen op factuur zijn definitief en kunnen niet herroepen worden. Je ontvangt de factuur van ons per mail en deze dient binnen 30 dagen betaald te worden.

Voor bedrijven met een geldig BTW nummer uit het buitenland is het mogelijk de BTW te verleggen. Dit dient het beste te gebeuren vóór je gaat bestellen! Heb je al een bestelling geplaatst en betaald en wil je achteraf de BTW verlegd hebben? Dan is dit nog wel mogelijk, maar hier vragen wij een administratieve vergoeding van 5,00 voor. let op: zakelijke bestellingen en BTW verlegde facturen zijn definitief en kunnen niet herroepen worden.


Wij zijn verplicht te controleren of het BTW nummer geldig is en aan jou toebehoort. Welke gegevens hebben wij nodig?

  • uw BTW nummer
  • factuuradres en afleveradres
  • uw exacte bestelling (screenshot winkelwagentje of duidelijke omschrijving incl. aantal, kleur en eventuele opties.)

 

Na controle maken wij de order aan en sturen je de factuur met verlegde BTW toe. Na ontvangst van betaling wordt de bestelling binnen enkele werkdagen geproduceerd en verzonden. Bovenstaande informatie stuur je ons per mail.

 

Wil jij onze stickers verkopen in je webshop of winkel? Dat kan!


Webshops:

Om het aanbod voor onze reeds bestaande online resellers zo exclusief en interessant mogelijk te houden hanteren we bepaalde voorwaarden alvorens we een nieuwe samenwerking aangaan met andere online resellers.

We kijken hierbij kritisch naar de uitstraling, reviews en algemene indruk van een webshop. Zo kunnen wij er samen voor zorgen dat de klant een perfect product en een bijbehorende service krijgt. Hiervoor hanteren we het dropshipping principe, waarbij jij pas een sticker bij ons besteld nadat de klant deze bij jou besteld en betaald heeft. Wij versturen de sticker vervolgens onder jouw bedrijfsnaam naar de klant. 

Stuur ons een mail met meer informatie over je webshop, dan nemen wij contact met je op.


Winkels:

Wij hebben een selectie gemaakt van onze best verkopende muur- en autostickers voor verkoop in 'stenen' winkels. De stickers worden onder onze merknaam verkocht en per stuk verpakt in kartonnen kokers voorzien van labels met alle benodigde informatie. De inkoopprijs is afhankelijk van de afname hoeveelheid.


Groothandel stickers

Wij krijgen regelmatig de vraag of wij een groothandel voor muurstickers en autostickers zijn. Dat zijn wij niet. Wij zijn een commercieel bedrijf met een volledig eigen productielijn. Naast verkoop via onze eigen webshop hebben wij een aantal samenwerkingen met wederverkopende partijen.

Wil je meer informatie? Vraag dan onze Catalogus aan.


Stickers

Het plakken is niet moeilijk maar moet wel zorgvuldig gebeuren. Lees daarom ook goed de plakinstructie voordat je begint met plakken. Bekijk ook onze filmpjes. Daarnaast kun je op YouTube vele andere filmpjes vinden hierover (mogelijke zoekterm: wall decal application, autostriping plakken etc.) Wij adviseren grotere stickers met twee mensen te plakken aangezien dit lastiger is om in je eentje te doen.

Dit is een vrij veel voorkomend iets. De geleverde sticker bestaat uit 3 onderdelen: het ondervel, de gesneden sticker en de applicatielaag. Doordat de sticker uitgesneden is heeft het middelste gedeelte van de ongeplakte sticker een andere spanning dan de boven en onderlaag. Door dit spanningsverschil kan er wat lucht aangetrokken worden tussen de lagen. Deze bobbels kunt u er voorzichtig uitwrijven door de sticker plat te leggen en met beleid over het vel heen te wrijven met een rakel/spatel of ander plat voorwerp. Mocht dit niet helemaal lukken dan is dat geen probleem. Bij het loshalen van de applicatielaag verdwijnen deze bobbels gelijk en is de sticker normaal te plakken.

Het plakken van de stickers is een secuur werkje, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Neem in dat geval contact met ons op. Wij kunnen een gedeelte van de sticker naleveren zodat je de sticker kunt repareren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gescheurde letter van een muurtekst. Heb je een volledige autostriping besteld en is bijv. 1 zijkant mislukt, dan kunnen wij ook alleen deze zijkant naleveren.

Het verwijderen van uitgesneden stickers en full color stickers is niet anders dan het verwijderen van een normale sticker. Verwarm de sticker met een föhn en trek deze voorzichtig los van de ondergrond. Onder normale omstandigheden laten de stickers geen plakresten na. Mocht dit toch het geval zijn dan zijn deze makkelijk te verwijderen met sticker remover (bij autolak geen agressief middel gebruiken!)

Onze gesneden stickers hebben 7 jaar kleurgarantie bij normaal buitengebruik. Geprinte stickers voorzien van een UV coating hebben 3 jaar kleurgarantie en zijn beschermd tegen weersinvloeden.


Wacht niet te lang met het aanbrengen van de stickers. Na verloop van tijd kan de kleefkracht afnemen. Wij raden aan de sticker binnen 2 weken op te plakken. Laat de sticker niet in de koker zitten, maar berg deze platliggend op in een droge ruimte. Indien je de stickers langer laat liggen is er kans dat, indien de stickers hiervan voorzien zijn, de applicatielaag zijn hechtvermogen verliest. Het vel kan dan gaan bobbelen en het loshalen van de stickers van het  ondervel wordt dan een stuk lastiger.

Jazeker. Belangrijk is wel dat je ons alle informatie met de eventuele juiste bestanden toestuurt. Waarvan de bestanden het liefst in .eps of .ai formaat. Ook vaak door een ontwerper aangeleverd als .pdf. Heb je alleen een jpg bestand, dan ontvangen wij deze het liefst met een zo hoog mogelijke resolutie. Twijfel je of het bestand geschikt is, of wil je dat wij een geschikt bestand voor je maken? Stuur ons dan een mail.


Maar wat we precies van je nodig hebben voor een dergelijk ontwerp, lees je bij 'je eigen sticker laten maken'.

Wij proberen deze service gratis te houden ofwel zo goedkoop mogelijk. Zorg dat je in één keer de juiste informatie aanlevert, dat scheelt een hoop tijd en geld. Wat we precies van je nodig hebben lees je bij 'je eigen sticker laten maken'.


De stickers plakken op gladde, vetvrije ondergronden zoals bijvoorbeeld een kast, een auto, een deur of een raam. Ook op muren, maar niet iedere muur is hetzelfde, er zijn vele verschillen in structuur, verf of het soort behang. Het kan bijvoorbeeld zijn dat muurstickers slechter hechten op ondergronden die geverfd zijn met afwasbare of siliconen verf. Wij kunnen daarom geen garantie geven op welke ondergrond de stickers wel of niet plakken, dus wij adviseren bij twijfel vooraf een gratis teststicker aan te vragen via mail. Vergeet niet je naam en adres er bij te vermelden. Tevens sturen wij met iedere bestelling een teststicker mee zodat je vooraf kunt proberen of de sticker zal blijven plakken op de gewenste ondergrond.

Bij auto-, ruit- en deurstickers is het van groot belang om de ondergrond goed vetvrij te krijgen. Vermijd ruitreinigers (bijvoorbeeld Glassex) aangezien deze vaak een olieachtig laagje achterlaten. Ook reinigingsmiddelen met ammoniak of citroen kun je beter niet gebruiken. Alcohol of lauw water met afwasmiddel zijn wel geschikt. De beste methode is om na het reinigen met de duim over het oppervlakte te wrijven. Gaat dit zeer stroef en hoor je een piepend geluid dan weet je dat je goed zit!

Nee, al onze stickers zijn eenmalig te gebruiken. Na verwijderen kun je ze dus niet hergebruiken.

Op de site staan de meest voorkomende afmetingen als keuzemogelijkheid. Wil je echter een eigen afmeting doorgeven dan kun je dit doen door een mail te sturen. Vermeld duidelijk het artikelnummer en de gewenste afmeting zodat wij een prijsopgave kunnen doen.

Als je voor deze optie kiest wordt de sticker horizontaal gespiegeld. Je kunt om meerdere redenen kiezen voor de optie 'sticker spiegelen'. Bijvoorbeeld:


  • Je wilt een sticker aan de binnenzijde van een raam plakken, maar deze moet van buitenaf leesbaar zijn. Kies dan voor de optie sticker spiegelen!
  • Je wilt dat een sticker van een paard dat naar rechts kijkt, dat deze eigenlijk naar links kijkt. Kies voor de optie sticker spiegelen!
  • Je wilt 2 dezelfde paardenstickers op je trailer plakken op zo'n manier dat deze aan beide kanten dezelfde kant op kijkt. Dan bestel je er 1 zonder de optie spiegelen en 1 met de optie spiegelen.

Heb je een muursticker besteld met tekst of bijvoorbeeld een www adres sticker dan gaat dit om gesneden stickers. De stickers hebben dus geen achtergrond. Deze stickers worden gesneden uit speciaal gekleurde sticker folie. Gesneden stickers bestaan uit 3 lagen: het rugpapier, de sticker zelf en de overdrachtstape, ook wel applicatietape genoemd, die over de sticker zit. Door de applicatietape los van het rugpapier te trekken blijft de gehele sticker aan de applicatietape plakken. Dit plak je dan weer op de betreffende ondergrond, na goed aanwrijven haal je de applicatietape los van de sticker en alleen de sticker blijft plakken op de ondergrond. Maar kijk vooral het filmpje 'plakinstructie muursticker'. Hierin wordt het duidelijk.

Heeft jou sticker een kleurkeuze optie, dan gaat het om een gesneden sticker. De stickers worden uitgesneden uit een stickervel met de kleur keuze die je aangeeft in het keuzemenu. Deze stickers hebben geen witte of transparante achtergrond. Indien het gaat om full color stickers dan heeft de sticker de daadwerkelijke kleuren zoals ze staan afgebeeld op de foto. Soms zijn deze stickers contour gesneden met eventueel een witte rand.

Je zoekt een autostriping voor een ford focus, maar de striping die je wilt staat alleen afgebeeld op een opel astra? Dat is geen probleem, bijna al onze autostripings zijn universeel gemaakt zodat ze op meerdere modellen en jaargangen te plakken zijn. De afmetingen van de stickers zijn dus vaak groter dan nodig. Nadat de stickers geplakt zijn kun je het overschot makkelijk wegsnijden met een mesje. Als een autostriping universeel te gebruiken is staat dit ook duidelijk vermeld bij het product. Twijfel je toch nog, dan neem je gewoon even contact met ons op via mail of bel ons op +31 085 4018424

De waardering van www.stickythings.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.3/10 gebaseerd op 5476 reviews.