Meestgestelde vragen

Bestellen en Verzenden

  • Nederland: GRATIS
  • België: €6,95 en GRATIS vanaf €60,00 (verzekerde verzending incl. track&trace code)
  • Duitsland: €6,95
  • Luxemburg: €7,95 (verzekerde verzending incl. track&trace code)
  • Frankrijk: €9,95 (verzekerde verzending incl. track&trace code)

Wij verzenden standaard naar Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk. Maar het is uiteraard ook mogelijk naar een ander land te verzenden. Vraag ons naar de juiste verzendkosten.

1 tot 2 werkdagen is ons streven. Mocht dit door omstandigheden niet lukken is de maximale verzendtijd 5 werkdagen. Soms is het gewoonweg te druk of zijn de stickers te complex en daarom houden wij een maximale verwerkingstijd van 5 werkdagen aan.

Neem altijd eerst even contact met ons op via onze contact pagina of bel ons op het volgende nummer +31 085 4018424. Stuur nooit zonder overleg producten retour!

Welke producten kun je retour sturen?    

Producten zonder applicatielaag: bijvoorbeeld full color stickers welke uit 1 geheel bestaan. Denk hierbij aan full colour autobloemen en kinderstickers. Ook krijtstickers hebben in de meeste gevallen geen applicatielaag. Bij twijfel: Weet je niet zeker of de sticker die jij op het oog hebt wel of niet onder ons retourbeleid valt? Neem dan voor je aankoop contact met ons op.

Welke producten kun je niet retour sturen en waarom?

  • Op specificatie gemaakte producten: hieronder vallen producten met een afwijkende maat, vorm of kleurensamenstelling dan standaard aangeboden in onze shop. Dit geldt ook voor producten waarin bijvoorbeeld een naam, zelf gekozen tekst of een zelf opgegeven getal in voorkomt.
  • Zakelijke bestellingen: deze vallen niet onder het consumentenrecht en de wet 'koop op afstand.'
  • Producten voorzien van applicatielaag: Deze dienen binnen enkele weken geplakt te worden en zijn vanwege de 'houdbaarheid' uitgesloten van het herroepingsrecht.
  • Gespiegelde producten: indien de sticker in een gespiegelde vorm besteld is.
  • Wrapfolie: deze wordt speciaal besteld bij onze leverancier in de door jou gekozen lengte, afmeting en kleurcode.
  • Knifeless tape: wij kunnen niet controleren of het product al gedeeltelijk gebruikt is of niet.

Kosten en terugbetaling van retouren

Terugbetaling: na ontvangst en controle van het retour gestuurde product storten wij binnen 14 dagen het volledige aankoop bedrag terug op je rekening. Als je verzendkosten hebt moeten betalen bij je bestelling dan worden deze ook terugbetaald indien de complete bestelling volledig en netjes geretourneerd wordt.
Retourkosten: de kosten voor het retour sturen worden niet door ons vergoed en zijn voor eigen rekening.

Voorwaarden voor retourneren:

  • Zichttermijn en retourzending: voor producten waarbij het retourrecht van toepassing is geldt een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst. Binnen deze periode kun je contact met ons opnemen als je het product retour wilt sturen. Na aanmelding van een retour heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Let op, wij zijn niet aansprakelijk voor het zoekraken of beschadigen van de zending tijdens het retourproces.
  • Acceptatie: stuur nooit zomaar producten retour maar neem altijd eerst contact met ons op. Indien het product onder het retourrecht valt kunnen wij de instructies voor het retourneren doorgeven.
  • Conditie: overbodig om te melden, maar het product moet in originele staat, ongebruikt en onbeschadigd geretourneerd worden.
  • Herroepingsformulier: om gebruik te maken van het herroepingsrecht dien je vooraf onderstaand formulier in te vullen en naar ons toe te sturen.

Download hier ons herroepingsformulier.

Verkeerd geleverde stickers, stickers die ontbreken, de stickers zijn beschadigd? Neem dan contact met ons op via de contact pagina of bel ons op +31 085 4018424. Indien het gaat om verkeerd geleverde stickers of het ontbreken van stickers, dan worden deze uiteraard nagestuurd. Gaat het om een fout in het product, zullen wij je vragen een foto te sturen van het probleem zodat wij kunnen beoordelen wat er mis is gegaan. Als het inderdaad om een fout onzerzijds gaat zullen we deze uiteraard direct corrigeren. Het is in geen geval nodig het product terug te sturen.

Spambox of je ongewenste mail al gecheckt? Bij Hotmail gebruikers komt het vaak ook voor dat de mail direct in de prullenbak beland. Dus check deze voor de zekerheid ook even. Staat Mail niet gevonden? Dan is de kans groot dat het ingevulde email adres niet correct is. Na het plaatsen van een bestelling verstuurt ons systeem namelijk automatisch een orderbevestiging. Neem contact met ons op via de contactpagina of bel ons op +31 085 4018424 zodat wij het email adres kunnen aanpassen. Het is van belang dat wij het correcte email adres hebben aangezien je ook een mail krijgt met de verzendgegevens zodra het pakket wordt aangeboden bij PostNL.

De meeste stickers worden verstuurd in een vierkante verzendkoker. Stickers van 20 x 30 cm of kleiner worden per stevige kartonnen envelop verstuurd.

In sommige gevallen is dat zeker mogelijk! Wanneer je grotere aantallen wilt bestellen met hetzelfde ontwerp of in dezelfde kleur dan kunnen we een mooie prijs voor je maken. Neem contact met ons op en vertel ons wat je precies wilt bestellen (artikelnr, afmeting, kleur, aantal etc.) en wij geven je een scherpe prijs!

Zakelijk bestellen

Zakelijke klanten kunnen op rekening bestellen. Hiervoor hebben wij de volgende gegevens nodig via mail:

  • een aanvraag geplaatst via het bedrijfsmailadres. Aanvragen via privé mailadressen (gmail, hotmail, etc) worden niet geaccepteerd.
  • factuuradres en het afleveradres met een t.a.v. vermelding
  • uw exacte bestelling (screenshot winkelwagentje of duidelijke omschrijving incl. artikelnummer, aantal, kleur en eventuele opties.)
  • eventuele extra informatie die op de factuur vermeld moet worden (inkoopnummer, etc.)

let op: zakelijke bestellingen, en bestellingen op factuur zijn definitief en kunnen niet herroepen worden. Je ontvangt de factuur van ons per mail en deze dient binnen 30 dagen betaald te worden.

Voor bedrijven met een geldig BTW nummer uit het buitenland is het mogelijk de BTW te verleggen. Dit dient het beste te gebeuren vóór je gaat bestellen! Heb je al een bestelling geplaatst en betaald en wil je achteraf de BTW verlegd hebben? Dan is dit nog wel mogelijk, maar hier vragen wij een administratieve vergoeding van 5,00 voor. Let op: zakelijke bestellingen en BTW verlegde facturen zijn definitief en kunnen niet herroepen worden.

Wij zijn verplicht te controleren of het BTW nummer geldig is en aan jou toebehoort. Welke gegevens hebben wij nodig?

  • uw BTW nummer
  • factuuradres en afleveradres
  • uw exacte bestelling (screenshot winkelwagentje of duidelijke omschrijving incl. aantal, kleur en eventuele opties.)

Na controle maken wij de order aan en sturen je de factuur met verlegde BTW toe. Na ontvangst van betaling wordt de bestelling binnen enkele werkdagen geproduceerd en verzonden. Bovenstaande informatie stuur je ons per mail.

Betalen

Je kunt betalen met de volgende betaalmethodes:

IDEAL - Gratis
Overschrijving - Gratis
Betaal na ontvangst - Gratis (Voorwaarden: minimum orderbedrag van 15,00 euro / Adres in Nederland / 14 dagen betaaltermijn na verzending). Bekijk de uitgebreide betalingsvoorwaarden van Multifactor voor 'betaal na ontvangst'
PayPal - Gratis
MisterCash - Gratis
SoFort Banking - Gratis
Mastercard - Gratis
Maestro - Gratis
Visa - Gratis


Wanneer de betaling mislukt is dan betekent dit dat wij wél de bestelling hebben ontvangen met bijbehorende gegevens maar dat wij geen betaling hebben kunnen verwerken. Wij bieden je dan de volgende mogelijkheden, zodat je jouw bestelling alsnog snel in huis hebt:

  • Na de mislukte betaling ontvang je automatisch van ons een bevestigingsmail met hierin de benodigde gegevens voor een overschrijving. Je kunt het bedrag dan zelf overmaken en wij versturen de bestelling zodra het bedrag op onze rekening is bijgestort.
  • Wij annuleren jouw bestelling en je kunt zelf op onze website een nieuwe bestelling plaatsen en betalen. Neem hiervoor contact met ons op via de contactpagina of bel ons op +31 (0)85 4018424
Ja, je kan kiezen om te betalen na ontvangst. Dit is een gratis service met de volgende voorwaarden:

✔︎ Minimum orderbedrag van 15,00 euro
✔︎ Adres in Nederland
✔︎ 14 dagen betaaltermijn na verzending

Bekijk de uitgebreide betalingsvoorwaarden van Multifactor voor 'Betaal na ontvangst'.
Bestel de gewenste producten en ga via het winkelmandje rechts bovenaan de pagina naar afrekenen. Hier zie je het invulveld: 'heb je een kortingscode'. Daar vul je de kortingscode in die staat op je kadobon of die je gekregen hebt via een andere bron. Dan druk je op kortingscode inwisselen en de korting wordt verrekend.

Stickers

Voor de meeste stickers kunnen we zeggen dat het niet moeilijk is om deze zelf te plakken. Maar het moet natuurlijk wel zorgvuldig gebeuren. De ene stickers is makkelijker te plakken dan de andere. Lees daarom ook goed de plakinstructie voordat je begint met plakken. Bekijk ook onze filmpjes. Daarnaast kun je op YouTube vele andere filmpjes vinden hierover (mogelijke zoekterm: wall decal application, autostriping plakken etc.) Wij adviseren grotere stickers met twee mensen te plakken aangezien dit lastiger is om in je eentje te doen.

Dit is geen enkel probleem. Dit komt nog wel eens voor bij contour gesneden stickers met een applicatielaag. Door de verschillende lagen (ondervel, sticker en applicatielaag)  kan er een spanningsverschil optreden waardoor er wat lucht aangetrokken word tussen de lagen. Je kunt de bobbels op het vel eruit wrijven met bijvoorbeeld een rakel of spatel. Als dit niet lukt is het geen probleem. Als je net voordat je gaat plakken de applicatielaag verwijdert zul je zien dat alle bobbels in één keer verdwijnen.

Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Neem in dat geval contact met ons op. Wij kunnen een gedeelte van de sticker naleveren zodat je de sticker kunt repareren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gescheurde letter van een tekst. Heb je een volledige auto striping besteld en is een van de zijkanten mislukt, dan kunnen wij ook alleen deze zijkant naleveren.

Het verwijderen van uitgesneden stickers en full color stickers is niet anders dan het verwijderen van een normale sticker. Verwarm de sticker met een föhn en trek deze voorzichtig los van de ondergrond. Onder normale omstandigheden laten de stickers geen plakresten na. Mocht dit toch het geval zijn dan zijn deze makkelijk te verwijderen met sticker remover (let op dat je bij autolak geen agressief middel gebruikt!).

Stickers geschikt voor buitengebruik hebben onder normale omstandigheden minimaal 7 jaar kleurgarantie. Full color geprinte stickers hebben een UV coating en 3 jaar kleurgarantie bij buitengebruik.

Wij raden aan de sticker binnen 2 weken op te plakken. Na verloop van tijd kan de kleefkracht van de applicatielaag afnemen. Laat de sticker niet in de koker zitten maar berg deze platliggend op in een droge ruimte. 

Ja. Belangrijk is dat je ons de juiste informatie en eventuele bestanden toestuurt. Het liefst ontvangen wij een .eps, .ai of .pdf vector bestand. Heb je alleen een .jpg bestand dan is een zo hoog mogelijke resolutie belangrijk. Twijfel je of heb je vragen hierover dan kun je contact met ons opnemen via de contactpagina. 

De stickers plakken op gladde, vetvrije ondergronden zoals bijvoorbeeld een kast, een auto, een deur of een raam. Ook op muren, maar niet iedere muur is hetzelfde. Er is verschil in structuur, verf of het soort behang. Het kan bijvoorbeeld zijn dat muurstickers slechter hechten op ondergronden die geverfd zijn met afwasbare of siliconen verf. Wij kunnen daarom geen garantie geven op welke ondergrond de stickers wel of niet plakken, dus wij adviseren bij twijfel vooraf een gratis teststicker aan te vragen via de contactpagina. Vergeet niet je naam en adres er bij te vermelden. Ook sturen wij met iedere bestelling een teststicker mee zodat je vooraf kunt proberen of de sticker zal blijven plakken op de gewenste ondergrond.


Bij auto-, ruit- en deurstickers is het van groot belang om de ondergrond goed vetvrij te krijgen. Vermijd ruitreinigers (bijvoorbeeld Glassex) aangezien deze vaak een olieachtig laagje achterlaten. Ook reinigingsmiddelen met ammoniak of citroen kun je beter niet gebruiken. Alcohol of lauw water met afwasmiddel zijn wel geschikt. De beste methode is om na het reinigen met de duim over het oppervlakte te wrijven. Gaat dit zeer stroef en hoor je een piepend geluid dan weet je dat je goed zit!


Nee, al onze stickers zijn eenmalig te gebruiken. Na verwijderen kun je ze dus niet hergebruiken.


Op de site staan de meest voorkomende afmetingen als keuzemogelijkheid. Wil je echter een eigen afmeting doorgeven dan kun je dit doen door contact op te nemen via de contactpagina. Vermeld duidelijk het artikelnummer en de gewenste afmeting zodat wij een prijsopgave kunnen maken.


Als je voor deze optie kiest wordt de sticker horizontaal gespiegeld. Je kunt om meerdere redenen kiezen voor de optie 'sticker spiegelen'. Bijvoorbeeld:

  • Je wilt een sticker aan de binnenzijde van een raam plakken, maar deze moet van buitenaf leesbaar zijn. Kies dan voor de optie sticker spiegelen!
  • Je wilt dat een sticker van een paard dat naar rechts kijkt, dat deze eigenlijk naar links kijkt. Kies voor de optie sticker spiegelen!
  • Je wilt 2 dezelfde paardenstickers op je trailer plakken op zo'n manier dat deze aan beide kanten dezelfde kant op kijkt. Dan bestel je er 1 zonder de optie spiegelen en 1 met de optie spiegelen.


Nee. Heb je een muursticker besteld met tekst of bijvoorbeeld een www adres sticker dan gaat dit om gesneden stickers. De stickers hebben dus geen achtergrond. Deze stickers worden gesneden uit speciaal gekleurde sticker folie. Gesneden stickers bestaan uit 3 lagen: het rugpapier, de sticker zelf en de overdrachtstape, ook wel applicatietape genoemd, die over de sticker zit. Door de applicatietape los van het rugpapier te trekken blijft de gehele sticker aan de applicatietape plakken. Dit plak je dan weer op de betreffende ondergrond, na goed aanwrijven haal je de applicatietape los van de sticker en alleen de sticker blijft plakken op de ondergrond. Maar kijk vooral het filmpje 'plakinstructie muursticker'. Hierin wordt het duidelijk.


Heeft jou sticker een kleurkeuze optie, dan gaat het om een gesneden sticker. De stickers worden uitgesneden uit een stickervel met de kleur keuze die je aangeeft in het keuzemenu. Deze stickers hebben geen witte of transparante achtergrond. Indien het gaat om full color stickers dan heeft de sticker de daadwerkelijke kleuren zoals ze staan afgebeeld op de foto. Soms zijn deze stickers contour gesneden met eventueel een witte rand.


Je zoekt een autostriping voor een Ford Focus, maar de striping die je wilt staat alleen afgebeeld op een Opel Astra? Dat is geen probleem, bijna al onze autostripings zijn universeel gemaakt zodat ze op meerdere modellen en jaargangen te plakken zijn. De afmetingen van de stickers zijn dus vaak groter dan nodig. Nadat de stickers geplakt zijn kun je het overschot makkelijk wegsnijden met een mesje. Twijfel je toch nog, dan neem je gewoon even contact met ons op via de contactpagina.



Staat je vraag er niet tussen stuur ons dan een mail of bel ons met je vraag op +31 (0) 854018424.