Meest gestelde vragen

Staat uw vraag er niet tussen stuur ons dan een mail naar info@stickythings.nl


Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland zijn gratis. Naar België en Duitsland zijn de verzendkosten € 3,95.


Verzenden jullie ook naar andere landen dan hierboven aangegeven?

Wij verzenden standaard naar Nederland en België. Maar het is uiteraard ook mogelijk naar een ander land te verzenden. Vraag ons naar de juiste verzendkosten via mail.


Wat is de verzendtijd?

Maximaal 5 werkdagen. In de meeste gevallen lukt het ons binnen 1 of 2 werkdagen te verzenden. Hier streven wij uiteraard bij alle bestellingen naar, maar soms is het gewoonweg te druk of zijn de stickers te complex en daarom houden wij een maximale verzendtijd van 5 werkdagen aan. 


Waarom heb ik geen email ontvangen van mijn bestelling?

Kijk eerst even in je spambox. Staat de mail daar niet in dan is de kans groot dat het ingevulde email adres niet correct is. Na het plaatsen van een bestelling verstuurt ons systeem namelijk automatisch een orderbevestiging. Neem contact met ons op zodat wij het email adres kunnen aanpassen. Het is van belang dat wij het correcte email adres hebben aangezien je ook een mail krijgt met de verzendgegevens zodra het pakket wordt aangeboden bij PostNL.


Op welke ondergronden plakken de stickers?

De stickers plakken op gladde, vetvrije ondergronden zoals bijvoorbeeld een kast, een auto, een deur of een raam. Ook op muren, maar niet iedere muur is hetzelfde, er zijn vele verschillen in structuur, verf of het soort behang. Wij kunnen daarom geen garantie geven op welke ondergrond de stickers wel of niet plakken, dus wij adviseren bij twijfel vooraf een gratis teststicker aan te vragen. Vergeet niet je naam en adres er bij te vermelden. Tevens sturen wij met iedere bestelling een teststicker mee zodat je vooraf kunt proberen of de sticker zal blijven plakken op de gewenste ondergrond.


Is het moeilijk om de stickers te plakken?

Het plakken is niet moeilijk maar moet wel zorgvuldig gebeuren. Lees daarom ook goed de plakinstructie voordat je begint met plakken. Bekijk ook onze filmpjes. Daarnaast kun je op YouTube vele andere filmpjes vinden hierover (mogelijke zoekterm: wall decal application, muursticker plakken, autostriping plakken etc.) Wij adviseren grotere stickers met twee mensen te plakken aangezien dit lastiger is om in je eentje te doen.


Hoe maak ik de ondergrond goed vetvrij?

Bij auto-, ruit- en deurstickers is het van groot belang om de ondergrond goed vetvrij te krijgen. Vermijd ruitreinigers (bijvoorbeeld Glassex) aangezien deze vaak een olieachtig laagje achterlaten. Ook reinigingsmiddelen met ammoniak of citroen kun je beter niet gebruiken. Alcohol of lauw water met afwasmiddel zijn wel geschikt. De beste methode is om na het reinigen met de duim over het oppervlakte te wrijven. Gaat dit zeer stroef en hoor je een piepend geluid dan weet je dat je goed zit!


Kan ik de stickers omruilen of terugsturen?

Zie onze informatie over het retourneren van producten.


Hoe lang kun je de stickers bewaren na levering?

Wacht niet te lang met het aanbrengen van de stickers. Na verloop van tijd kan de kleefkracht afnemen. Wij raden aan de sticker binnen 2 weken op te plakken. Laat de sticker niet in de koker zitten, maar berg deze platliggend op in een droge ruimte. Indien je de stickers langer laat liggen is er kans dat, indien de stickers hiervan voorzien zijn, de applicatielaag zijn hechtvermogen verliest. Het vel kan dan gaan bobbelen en het loshalen van de stickers van het  ondervel wordt dan een stuk lastiger.


Ik wil graag mijn eigen afmetingen doorgeven, kan dit?

Uiteraard kan dat. Op de site staan de meest voorkomende afmetingen als keuzemogelijkheid. Wil je echter een eigen afmeting doorgeven dan kun je dit doen door een email te sturen naar info@stickythings.nl. Vermeld duidelijk de productnaam en de gewenste afmeting zodat wij een prijsopgave kunnen doen.


Kan ik ook een sticker laten maken van mijn eigen ontwerp of logo?

Jazeker. Belangrijk is wel dat je ons een duidelijk bestand stuurt. Het liefst in .eps of .ai formaat. Voor fullcolor stickers hebben wij een zo groot mogelijk bestand in een zo hoog mogelijke resolutie nodig. Twijfel je of het bestand geschikt is, of wil je dat wij een geschikt bestand voor je maken? Mail ons: info@stickythings.nl


Is het ontwerpen van custom stickers gratis?

Wij proberen deze service gratis te houden ofwel zo goedkoop mogelijk. Zorg dat je de juiste informatie aanlevert, dat scheelt een hoop tijd en geld. Klik hier om er achter te komen welke informatie we nodig hebben om een unieke sticker voor je te maken!


Zijn de stickers herbruikbaar?

Nee, al onze stickers zijn eenmalig te gebruiken. Na verwijderen kun je ze dus niet hergebruiken.


Hebben de stickers een witte ondergrond?

Niet altijd, de stickers worden uitgesneden uit een stickervel met de kleur keuze die je aangeeft in het keuzemenu. Op deze website zijn de stickers echter op een witte ondergrond afgebeeld ter verduidelijking. Indien het geprinte stickers betreft, welke wel een witte ondergrond hebben, staat dit duidelijk vermeld bij de sticker. De optie kleurkeuze verschijnt dan ook niet in het keuzemenu.


Wat betekent de keuze spiegel?

Stickers die bijvoorbeeld op de binnenkant van een ruit geplakt worden moeten in gespiegelde vorm besteld worden. Of bijv. een afbeelding (zonder tekst) die aan beide zijden van de auto dezelfde kant op moet wijzen. Dan wordt 1 zijde gespiegeld. 


Kloppen de afmetingen die in het keuzemenu staan precies?

Wij proberen de afmetingen zo correct mogelijk weer te geven. In sommige gevallen kan er een kleine afwijking zijn. Bij twijfel kun je altijd even contact met ons opnemen.


Zijn de autostripings exact op maat?

Bijna al onze autostripings zijn universeel gemaakt zodat ze op meerdere modellen en jaargangen te plakken zijn. De afmetingen van de stickers zijn dus vaak groter dan nodig. Nadat de stickers geplakt zijn kun je het overschot makkelijk wegsnijden met een mesje.


Hoe verwijder ik de stickers?

Het verwijderen van uitgesneden stickers is niet anders dan het verwijderen van een normale sticker. Verwarm de sticker met een föhn en trek deze voorzichtig los van de ondergrond. Onder normale omstandigheden laten de stickers geen plakresten na. Mocht dit toch het geval zijn dan zijn deze makkelijk te verwijderen met sticker remover (bij autolak geen aggresief middel gebruiken!.)


Als ik meerdere stickers wil van hetzelfde ontwerp of dezelfde kleur, is er dan korting mogelijk?

Jazeker! Stuur ons een mail en wij geven je een scherpe prijs!


Worden de stickers altijd in een verzendkoker verstuurd?

Stickers worden normaal in een vierkante verzendkoker verstuurd. Stickers van 20 x 30 cm of kleiner worden per stevige kartonnen envelop gestuurd.


Het vel is wat gebobbelt als het uit de doos komt, wat nu?

Dit is een vrij veel voorkomend iets. De geleverde sticker bestaat uit 3 onderdelen: het ondervel, de gesneden sticker en de applicatielaag. Doordat de sticker uitgesneden is heeft het middelste gedeelte van de ongeplakte sticker een andere spanning dan de boven en onderlaag. Door dit spanningsverschil kan er wat lucht aangetrokken worden tussen de lagen. Deze bobbels kunt u er voorzichtig uitwrijven door de sticker plat te leggen en met beleid over het vel heen te wrijven met een rakel/spatel of ander plat voorwerp. Mocht dit niet helemaal lukken dan is dat geen probleem. Bij het loshalen van de applicatielaag verdwijnen deze bobbels gelijk en is de sticker normaal te plakken.


Wat moet ik doen als er iets mis is met mijn bestelling?

Mocht er om wat voor reden dan ook iets mis zijn met je bestelling neem dan contact met ons op via mail of bel ons op +31 085 4018424. Indien het gaat om verkeerd geleverde stickers of het ontbreken van stickers, dan worden deze uiteraard nagestuurd. Indien het gaat om een fout in het product, zullen wij je vragen een foto te sturen van het probleem zodat wij kunnen beoordelen wat er mis is gegaan. Indien het inderdaad om een fout onzerzijds gaat zullen we deze uiteraard direct corrigeren. Het is in geen geval nodig het product terug te sturen.


Bij het plakken is een gedeelte van de sticker mislukt, wat nu?

Het plakken van de stickers is een secuur werkje, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Neem in dat geval contact met ons op. Wij kunnen een gedeelte van de sticker naleveren zodat je de sticker kunt repareren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gescheurde letter van een muurtekst. Heb je een volledige autostriping besteld en is bijv. 1 zijkant mislukt, dan kunnen wij ook alleen deze zijkant naleveren.


Wat is de kleurgarantie van de stickers?

Onze gesneden stickers hebben 7 jaar kleurgarantie bij normaal buitengebruik. Geprinte stickers voorzien van een UV coating hebben 3 jaar kleurgarantie. Geprinte stickers zonder deze coating hebben 6 maanden kleurgarantie. Er staat bij de geprinte stickers duidelijk vermeld of de sticker voorzien is van een coating. Autostickers zijn wasstraat en weerbestendig tenzij anders vermeld.


Kan de BTW verlegd worden?

Voor bedrijven met een geldig BTWnr. uit het buitenland is het mogelijk de BTW te verleggen. Dit verleggen moet echter gebeuren voordat de factuur betaald wordt. Wij mogen achteraf geen BTW terugstorten. Wil je de BTW verlegd hebben neem dan voor het bestellen contact met ons op.


Reseller worden?

Stickythings is leverancier voor diverse webshops en de detailhandel. Wil jij onze stickers verkopen? Neem dan contact met ons op voor de voorwaarden.